Bazy danych a firma

baseMając bazy danych klientów jesteśmy w stanie stworzyć różnego rodzaju kampanie, które pozwolą nam na skontaktowanie się zarówno ze stałymi jak i potencjalnymi klientami. Tworząc kampanie ważne jest, aby nie wysyłać wszystkim tej samej oferty lub informacji. Dlatego ważne jest sprecyzowanie, co dana grupa docelowa chciałaby się od nas dowiedzieć lub jaka oferta byłaby dla nich interesująca.

Każdy z naszych klientów będzie na innym etapie znajomości naszej firmy. Chcąc pozyskać nowych klientów warto określić kryteria, jakie ich cechują, aby stworzyć bazę, a następnie dotrzeć do nich. Bazy danych mogą dostarczyć nam konkretnych informacji na temat interesującej nas grupy docelowej. Mając konkretne informacje możemy przykładowo skontaktować się z firmami, które dopiero powstały w danym miejscu w przeciągu ostatniego miesiąca. Być może będą one zainteresowane naszymi usługami, ale mogli nie wiedzieć o naszej firmie. Możemy także przygotować bazę firm, które zajmują się sprzedażą produktów, które oferujemy na danym rynku i przygotować kampanię skierowaną specjalnie dla nich. Działając w ten sposób dotrzemy łatwiej do klientów, którzy będą zainteresowani naszą ofertą, co wpłynie na łatwiejsze i szybsze zbudowanie relacji.