Jak powinna wyglądać baza danych

Odpowiedni dobór bazy danych klientów jest kluczowym elementem przeprowadzenia kampanii, która odniesie sukces. Mając odpowiednie dane możemy dobrać grupę docelową na podstawie określonych kryteriów oraz zainteresowań. Następnie można dobrać formę tej kampanii. Może to być kampania e-mail marketingowa, w social media lub przeprowadzana poprzez bardziej tradycyjne medium. Zanim jednak przygotujemy kampanię musi wiedzieć coś na temat naszych potencjalnych klientów. Jakie kryteria warto wziąć pod uwagę przygotowując bazę danych?

databasesPrzygotowując bazę klientów biznesowych należy pamiętać o uwzględnieniu takich danych jak: wielkość zatrudnienia, adres strony www, kim jest osoba decyzyjna lub właściciel firmy, jaka jest forma prawna oraz obroty firmy. Kolejnymi istotnymi informacjami mogą być informacje o eksporcie/imporcie, informacje o posiadanych pojazdach i ich ilości, przychody ze sprzedaży oraz lokalizacja. Informacje tego typu pozwolą na przedstawienie dokładnego obrazu klienta i dostosowanie do niego oferty lub kampanii. Poprzez takie bazy danych możemy także stworzyć grupy klientów, do których będziemy wysyłać różne oferty lub informacje. W efekcie ułatwi to nam planowanie naszych działań i usprawni kontakt z klientem.